Odpowiedzialnego Biznesu Partnerstwo dla zdrowia – społeczne innowacje w biznesie

Firma: Danone, Jeronimo Martins Polska, Lubella

Zasięg: Projekt ogólnopolski

Edycja Raportu FOB (za który rok) lub lata realizacji: 2010

Organizacja nominująca: Forum Odpowiedzialnego Biznesu

„Mleczny Start to pierwszy na polskim rynku produkt użyteczny społecznie – wartościowa i odżywcza kaszka manna z mlekiem dostępna dla rodzin o niskich dochodach. Kasza kosztuje 0,65 zł. Produkt powstał w wyniku partnerstwa producenta – firmy Lubella, koordynatora – firmy Danone, dystrybutora – sieci sklepów Biedronka w całej Polsce i Instytutu Matki i Dziecka, który czuwa nad rozwojem jakościowym produktu. Partnerzy pobierają minimalną marżę i wypracowali przejrzyste zasady współpracy. Zysk wypracowany w ramach projektu jest przeznaczany na rzecz edukacji żywieniowej. Partnerstwo zawiązało się w 2004 r., aby przeciwdziałać niedożywieniu – wychodząc z założenia, że potrzebne jest rozwiązanie systemowe, bazujące na wykorzystaniu mechanizmów rynkowych. W 2010 r. sprzedano prawie 19 milionów sztuk saszetek kaszki. Realizowano także inne działania, m.in. konkurs dla uczniów; badanie sondażowe na grupie 1000 dzieci dotyczące nawyków żywieniowych; cykl artykułów w „Super Expressie”. 35 IBM 2011 Forum Odpowiedzialnego Biznesu MentorPlace – mentoring liderek NGO przez kobiety z kadry zarządzającej IBM W celu realizacji projektu zbudowane zostało partnerstwo