Konkurs„Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”

Firma: Jeronimo Martins Polska

Zasięg: Projekt ogólnopolski

Edycja Raportu FOB (za który rok) lub lata realizacji: 2015

Organizacja nominująca: Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Konkurs „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” to projekt Jeronimo Martins Polska mający na celu popularyzację czytelnictwa wśród najmłodszych, a także wspieranie debiutujących pisarzy i ilustratorów. Składał się on z dwóch etapów: najpierw wybrano najlepszy tekst książki dla dzieci w wieku 4–10 lat, a następnie najlepsze prace obrazujące zwycięski tekst. Na debiutującego pisarza oraz ilustratora czekały nagrody finansowe w wysokości 100 tys. zł każda. Sprzedano 30 tys. egzemplarzy zwycięskiego „Szarego domku” autorstwa Katarzyny Szestak zilustrowanego przez Natalię Jabłońską.