Aasy Netu – bądźmy bliżej

Firma: Aasa Polska

Zasięg: Projekt ogólnopolski

Edycja Raportu FOB (za który rok) lub lata realizacji: 2017

Organizacja nominująca: Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Aasa Polska, we współpracy z instytutem badawczym Kantar Public, przeprowadziła ogólnopolskie badanie na temat doświadczeń i barier kobiet między 45. a 70. rokiem życia „Raport Aasa – Polki Wykluczone Cyfrowo 2017”. Celem badania było sprawdzenie podłoża i skali problemu wykluczenia cyfrowego w tej grupie. W odpowiedzi na wyniki badania firma uruchomiła platformę aasynetu.pl z bezpłatnym multimedialnym programem nauczania, dla dojrzałych wiekiem, ale początkujących, jeśli chodzi o umiejętności, użytkowniczek Internetu. Obejmował on naukę pisania maili, wysyłania zdjęć, prowadzenia rozmów on-line i wyszukiwania informacji w Internecie. W inicjatywę zaangażowali się pracownicy Aasa Polska, którzy podzielili się swoją wiedzą w filmach edukacyjnych i wystąpili w filmie promującym kampanię. Zarząd firmy brał czynny udział w planowaniu i realizacji akcji oraz nagłaśnianiu problemu w mediach. Do grudnia 2017 r. z materiałów edukacyjnych udostępnionych na platformie skorzystało ponad 31 tys. osób. Partnerem kampanii była Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce.